duminică, 13 ianuarie 2008

Tehnologia la tara :)

Acest articol nu va prezenta nici o noua tehnologie, ci o intamplare hazlie pe care am trait-o in vacanta si care cred ca merita povestita. Ca de obicei imi peterc vacantele undeva la tara langa muntii Apuseni. Aici nici macar semnal la telefoanele mobile nu gasesti, dar totusi poti avea internet deoarece este o retea Romtelecom. Asa ca un prieten (care nu se prea pricepe la tehnica) m-a rugat sa-l ajut sa-si instaleze si el internetul acasa. Cu greu am reusit sa semnam un abonament (deoarece din ce stiu tanti-le de la ghiseele Romtelecom nu le poti scoate :(( si ne-au plimbat de ne-am saturat - dar asta e o alta poveste).
Avand modemul si CD-ul de instalare ne apucam noi sa intindem cabluri la prieten acasa. Bunicii lui (oameni la vreo 80 de ani, care in loc de scoala au trecut prin razboi) se uitau curiosi la noi, doar puneam internetul :P. Dupa vreo jumatate de ora dupa ce am terminat de instalat, in camera intra curioasa bunica pritenului. Cu ochelarii pe ochi ne spune hotarata : "Vreau sa vad si eu internetu' ala!". Eu sincer nu am mai avut nici o replica. Ce puteam sa-i arat sa fie multumita, ca ea deabia ce stia sa citeasca si sa socoteasca. Am incercat sa-i explic ca nu pot sa ii arat ceva concret, ca folosim internetul sa vorbim intre noi, sa cautam ce ne intereseaza si mi-am amintit ca pot sa-i arat satul pe wikimapia.com. I-am aratat casa ei si satul si a plecat dezamagita. Probabil cand a mesrs la sotul ei i-a zis : "Iara strica astia banii degeaba. Se putea trai si fara internetul ala!"
Dupa vreo doua zile eram la mine acasa cu inca doi prieteni. La televizor erau stirile pe care bunicul meu nu le pierde in nici o zi. Printre altele la stiri anuntau ca Ion Iliescu, Elena Udrea si nu mai stiu ce politicieni si-au scris pe blog ce au facut de Craciun si Anul Nou.
Eu vrand sa rad putin de bunicul meu si el tot pe la 85 de ani, doar cu vreo 4 clase terminate, il intreb ce e acela un blog. El se uita serios la noi si ne zice: "Pai stiu si eu ... "BLOCU"... o fi acolo unde sta Iliescu, o fi scris pe usa la intrare". Noi ne punem pe ras, dar bunicul continua "Ce credeti ma ca nu stiu ca e un fel de jurnal pe iternetu' ala a vost. Credeti ca e prima data cand aud de Blog?... Credeti ca eu ma uit dejeaba la televizor, credeti ca eu nu pricep nimica din ce vad aici?", apoi razand : " De ma enervez va pun sa-mi faceti si mie un blog!".
Prieteni mei s-au uiatat razand la mine, eu nemaiavand ce sa zic. Mi-am luat-o, vrand sa fac misto de alti am picat eu in plasa.
Ca o mica concluzie "Omul invata cat traieste."

Niciun comentariu: